KKK

Kas ja millal muutub Ühiskaardi ostmine kohustuslikuks?
Vastavalt Narva linnavalitsuse otsusele kehtib elektroonilise sõidupileti kasutajatele alates 01.02.2016 kontaktivaba Ühiskaart. Kaart on kasulik isikustada, et saada sõidusoodustusi. Ühistranspordi kasutajal on võimalik kasutada Ühiskaardil olevaid e-pileteid või kaardil olevat raha. Alles jääb võimalus osta üksikpilet bussijuhi käest.

Kuidas osta Ühiskaardile piletit?
Müügipunktist Ühiskaardile pileti ostmiseks või raha pealelaadimiseks tuleb müüjale esitada Ühiskaart või öelda Ühiskaardi number. Seejärel tuleb nimetada toode, mida soovitakse osta – nt 30 päeva pilet vms. Internetist Ühiskaardile pileti ostmine ja kaardi isikustamine on leitav aadressilt www.pilet.ee.

Kuidas lisada Ühiskaardile Narva tasuta sõiduõigust?
Vähemalt 80% töövõimekaotusega, puuduva töövõimega, raske puudega isikutel ja Tšernobõli tuumakatastroofi likvideerijatel on võimalik lisada enda isikustatud Ühiskaardile tasuta sõiduõigust Narva Sotsiaalabiameti infolauas aadressil Malmi tänav 5a (I korrus). Lahtiolekuajad ja kontaktid vaadake siit.

Mis saab, kui inimene kaotab Ühiskaardi?
Kui Ühiskaart on isikustatud, siis saab kaardi kaotuse korral seal olevad piletid või raha kanda uuele kaardile. Kui isikustate uue ühiskaardi, siis kõik Teie isikuga seotud soodustused ning piletid kanduvad automaatselt uuele ühiskaardile ning saate taas kasutada muretult ühistransporti. Isikustamata Ühiskaardi kaotamisel ei saa kaardi omanik seniseid pileteid ja raha uuele kaardile kanda ega ka kaarti sulgeda. Seega on ühistranspordi kasutajal mõistlik oma kaart isikustada. Kaardi sulgemiseks helistada numbril 6118000.

Miks peavad inimesed Ühiskaarti kasutama hakkama?
Ühiskaart võimaldab osta soodsamaid sõidupileteid. Täishinnaga piletitooteid ja raha saavad kasutada ka teised pereliikmed, isikustatud soodustooteid aga ainult kaardi omanik. Ühiskaart annab linnale vajalikku statistikat, et muuta bussiliiklus mugavamaks ja kiiremaks.

Kui inimene on Ühiskaardi valideerinud, aga juhtub kaardiga hiljem validaatorile liiga lähedal seisma, kas validaator siis äkki uut piletit maha ei arvesta?
Ei, mitmel järjestikusel korral kaarti validaatori ees viibutades ei võeta Ühiskaardilt topeltpileti väärtuses raha vaid kuvatakse ainult piletiinfot. Lisapileti soetamiseks on tarvis valida validaatori ekraanilt täiendavate piletite arv ning need eraldi valideerida.

Mis saab siis, kui tunnipileti aeg saab otsa siis, kui inimene veel sõidab ühistranspordis?
Kui tunnipileti aeg saab otsa selles sõidukis valideetitud sõidu jooksul, siis võib kasutaja ühistranspordis enda sõidu olemasoleva piletiga lõpetada.

Kas Ühiskaardile laetud raha saab ka tagasi laadida?
Kaardile kantud rahal ei ole kasutamiseks ajalist piirangut ning see võimaldab piletikaarti ja seal olevat piletiraha kasutada ka kuu või aasta pärast. Kui inimene soovib kaardile laetud raha tagasi saada, siis seda on võimalik teha digitaalselt allkirjastatud avalduse alusel [email protected] aadressile.

Kas Ühiskaardiga saab osta lisa piletit.
Ühiskaardiga saab osta korraga kuni viiele sõitjale. Selleks valideeri enda reis, vali nooltega täiendavate piletite arv ja valideeri lisapileti ost. Korduval valideerimisel ilma täiendavate reisijate arvu valimata lisapiletit ei müüda, vaid näidatakse veelkord valideeritud sõidu infot.

Kas isikustatud Ühiskaardi puhul on validaatoritest kogutavate andmete puhul võimalik vaadata, kuhu, millal ja milliste bussidega ma sõitsin?
Validaatoritest tulevad andmed annavad üldise ülevaate, mis kell ja päev ning kuidas on sõiduliinid koormatud – see võimaldab reguleerida sõidugraafikuid ning teha vajadusel muudatusi.

Kas Ühiskaardile on võimalik laadida raha ja osta perioodikaart üheaegselt?
Jah, Ühiskaardile on võimalik osta üks või ka mitu perioodikaarti ja selle kehtivuse ajal laadida ka raha. Valideerimisel kontrollib süsteem algselt perioodikaardi (nt 30 päeva pilet) olemasolu, kui see puudub, kontrollitakse raha olemasolu kaardil ja raha puudumisel tuleks osta pilet bussijuhilt või sõidukist väljuda.

Mida teha, kui validaator üldse Ühiskaardile ei reageeri?
Esiteks tuleb kontrollida ühissõiduki teisi validaatoreid, kas nendes on võimalik pilet valideerida. Kui ühissõidukis mitte ükski validaator ei reageeri, siis tuleb sõitjal veast informeerida helistades tasuta infotelefonil 611 8000.

Mida peab tegema inimene, kui validaator ütleb, et sõiduõigust ei ole, st raha on otsas või kuukaart otsas ja sularaha näiteks kaasas ei ole?
Inimesel on võimalik endale sõiduks soetada pilet mobiiltelefoniga. Samuti saab mobiiltelefoniga laadida kaardile raha ja osta siis kaardile laetud raha eest pilet. Alati säilib võimalus osta ühe sõidu pilet bussijuhi käest.

Kui mulle on ühistransport tasuta aga pilet jääb valideerimata, kas siis tehakse trahv piletita sõidu eest?
Tasuta sõiduõiguse annab isikustatud Ühiskaart, mis tuleb ühistransporti sisenedes validaatoris aktiveerida. Kui Ühiskaardil olevat tasuta sõidu õigust ei aktiveerita, siis on õigus sõitjat trahvida.

Küsimuste korral kirjuta meile aadressil [email protected]

Kiirlingid

Kontakt

Piletite infoliin: 6118000 (24h)
E-post: [email protected]